// MUSIC ♥
Disclaimer


BILA TANGAN MULA BERKATA-KATA :)

Back to entry
Meet the owner
Exchange links




Let's Chat!



Credits

Template is made by PiKevin.
The basscode is taking from Ainabillah Shafie. Thanks to We ♥ It for the amazing picture. And also a big applause to Rainboee for his beautiful colour code.


All rights reserved ® NAZATUL ATILAH 2012.


Older Posts → | ← Newer Posts
Jangan Pertikai Kenapa
Monday 4 March 2013 , 15:42 , 0 Comment[s]

"A heartbreak is always a blessing from God. It might be a very worth nightmare that leaves you crying in the middle of the night. But it is just His way of letting you realized that He saved you from the wrong one :)"

credit : sahabatku!




kita sebagai manusia kat dunia kena ingat yang bukan semua benda kita boleh dapat,
dan bila dah tak dapat tuh jangan lah pulak pertikai kenapa,
dan post ni khas untuk sesapa yang dalam keadan macam ni,


"kenapa lah aku takde couple macam orang lain ye?"
"kenapa takde secret admirer nak bagi aku hadiah ke hape?"
"kenapa takde sapa nak pandang aku ye?"
"kenapa lah aku selalu patah hati ni?"
"kenapa lah aku couple selalu tak jadi?"
"kenapa tuhan tak sayang aku?"


dan kat sini aku nak tanya,
"kenapa kita pertikai kenapa semua tu terjadi?"
"kenapa kita tak boleh nampak hikmahnye?"
"kenapa kita tak bersangka baik dengan tuhan??'
"KENAPA?"


have we ever think about it?
have we ever think that it is a God's blessing?
HAVE WE?


pernah tak kita terfikir semua tu adalah aturan Tuhan?
pernah tak kita merasa yang Tuhan sebenarnye tengah menjaga kita?
kenapa aku cakap tu rahmat Tuhan?
sebab sebenarnya Tuhan buat semua tu supaya kita kembali padaNya
tapi lain pulak yang terjadi kat certain manusia,ada yang menyalahkan takdir Tuhan,
malah ade jugak yang kata Tuhan tak sayang diorang,
apekah? -.-'


bila kita tak couple bersyukur la weyh.tu tanda Tuhan still jaga kita,Tuhan lagi sayang kita daripada manusia yang tak sepatutnye tuh.
kita nak ke bila sampai satu masa Tuhan DAH TAK PEDULI KAN KITA?
mana yang lebih kita cari,kasih sayang manusia or kasih sayang Tuhan?
kalau hidup kat dunia ni takde kasih sayang TUHAN,baik tak payah hidup.
sebab kita pon sendiri dah tau dan diingatkan yang hidup kita ni hanya untuk TUHAN.
sama lah macam ibarat Tuhan tak sayang kita.,dia tak bagi kita guna oksigen Dia,
kau nak bernafas pakai ape?


oh,aku tatau ape nak jadi dengan hidup aku kalau Tuhan tak sayang aku -.-'

bila dah sampai masa nanti,Tuhan akan kurniakn someone yang betoi betoi sesuai untuk menjaga kita,
so tak payah la kita risau tak couple ke hape.
setiap makhluk tu dijadikan berpasang-pasangan,kalau tak kat dunia,kat syurga.
tak payah la kita risau muka kita tak cantik ke tak hensem ke,
bak kata cikgu aku,kalau orang tu memang betoi jodoh kita,kat mata dia,semua yang ada kat kita nampak cantik.


don't you think yang Tuhan sangat sweet~


Dia sangat risau kalau kita tersalah pilih orang,kalau boleh Dia nak yang terbaik untuk hambaNya.
ade hikmah kenapa kita tak dapat surat cinta ke coklat ke hape ke,.
sebab Dia taknak kita tertarik dengan semua tuh,Dia tak nak kita terjatuh suka pada insan tuh.
Dia takut kita lupakan Dia.Tuhan pon cemburu kalau hambanya lagi sayangkan manusia.


yang dah couple tuh,bila dapat teguran ke hape ke,
tak perlu la kita melenting,
sebab tu tandanya Tuhan sayang dengan hantarkan orang untuk menegur supaya kita tak hanyut terus.
tu tanda Tuhan masih perhatikan life kita.Tuhan nak kita jadi orang baik baik.
bila kita dah baik,insyAllah kita akan dapat orang yang baik.


dalam Al-quran pon ada sebut yang wanita yang baik untuk lelaki yang baik dan sebaliknye.
tapi jangan pulak kita nak berubah jadi baik just sebab nak dapat pasangan yang baik.
dah salah niat tuh,.


Still lagi pertikai kenapa tuhan tak sayang kita?
stop it! anda salah.
All that happens sebab Tuhan LAGI SAYANG kat kita.


Berubah lah Kerana Allah.


Wallahualam :)

gt;">amp;gt;">Older Post | Newer Posts